Humboldt-Universität zu Berlin - Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Dr. Narine Yegoryan

Foto
Name
Dr. Narine Yegoryan
Status
wiss. Mitarb. (Postdoktorand)
E-Mail
narine.yegoryan (at) hu-berlin.de
Web Adresse
https://www.wiwi.hu-berlin.de/de/professuren/bwl/marketing/team-1/team/narine-yegoryan

 

Homepage, ResearchGateGoogle ScholarLinkedIn

 

Forschungsinteressen

Diskrete Wahlmodellierung, Konsumentenverhalten, Präferenzheterogenität, Auswahlexperimente, begrenzte Aufmerksamkeit, Verhaltensökonomik

 

Berufserfahrung und Mitgliedschaften

  • Mitglied: CRC TRR 190 (Rationality and Competition), 2017 – bis heute
  • Wissenschaftliche Mitarbeiterin (Postdoktorandin): Institute of Marketing, Humboldt University Berlin, 2020 – bis heute
  • Wissenschaftliche Mitarbeiterin (Doktorandin): Institute of Marketing, Humboldt University Berlin, 2014 – 2020
  • Studentische Hilfskraft: Institut für Marketing, Humboldt-Universität zu Berlin, 2012 – 2014
  • Studentische Hilfskraft: German Airport Performance (GAP) Project, Deutschland, 2011

 

Hochschulbildung

  • Dr.rer.pol: Humboldt University Berlin, 2020
  • M.Sc. Economics and Management Science: Humboldt-Universität zu Berlin, 2014
  • M.Sc. Economics: Staatliche Universität Eriwan, Armenien, 2010
  • B.Sc. Economics: Staatliche Universität Eriwan, Armenien, 2008

 

Veröffentlichungen

Dowling, K., Guhl, D., Klapper, D., Spann, M., Stich, L., and Yegoryan, N. (2020). Behavioral biases in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 48(3), 449-477.

Yegoryan, N., Guhl, D., and Klapper, D. (2020). Inferring Attribute Non-attendance using Eye Tracking in Choice-based Conjoint Analysis. Journal of Business Research, 111, 290-304.

 

Arbeitspapier

Yegoryan, N., Guhl, D., and Paetz, F. (2022). When Zeros Count: Confounding in Preference Heterogeneity and Attribute Non-attendance.

 

Laufende Projekte

Lottery Rewards in Incentive-aligned Choice-based Conjoint Studies

 

The Effect of Information Transparency on Consumers' Data Disclosure Behavior: A Meta-Analysis

(with Maja Adena, Camila Back, Alaa Elgayar, Daniel Guhl, Daniel Klapper, Martin Spann, and Lucas Stich)

 

Information Processing Patterns during Choice. The Effect of Complexity and Product Category Involvement on Attribute Non-attendance

(with Alaa Elgayar)